Czy REWOLUCJA jest jeszcze możliwa? Z czym walczy i w imię czego? Wskakuje na barykady z dumnymi hasłami na sztandarach, czy zagryza je słodkim ciasteczkiem, oglądając telewizyjne relacje? VII Festiwal Genius Loci upłynął pod znakiem hasła 'Children of the revolution' .
 w teatralnym fermencie, puczu i insurekcji
 udział wzięli m. in:
 Makbet, Danton i Robespierre,
 Urlike Meinhof i bohaterowie RAF-u,
 Człowiek-Wiewiórka i Napoleon Bonaparte
 Policjant Józef… oraz kastraci.
 
 Odkrywamy DUCHA REWOLUCJI!
 Przyglądamy się jej dzieciom!
 Bierzemy pod lupę jej mechanizmy!
 
 
 
24  - 29 października 2008
 FESTIWAL GENIUS LOCI 2008
 edycja siódma: „CHILDREN OF THE REVOLUTION”
 
 24 października
 SPRAWA DANTONA, reż. Paweł Łysak, godz. 19:00 (Łaźnia Nowa)
 
 25 października
 ŚMIERĆ CZŁOWIEKA – WIEWIÓRKI, reż. Natalia Korczakowska, godz. 19:00 (Łaźnia Nowa)
 
 26 października
 SPRAWA DANTONA, reż. Jan Klata, godz. 19:00 (Łaźnia Nowa)
 
 27 października
 LUSTRACJA, reż. Krzysztof Kopka, godz. 17:00 (Teatr Ludowy)
 SZARY AUTOMOBIL, reż. Claudio Valdés Kuri, godz. 20:00 (Łaźnia Nowa)
 
 28 października
 MAKBET: KIM JEST TEN CZŁOWIEK WE KRWI?, reż. Paweł Szkotak, godz. 19:00 (Aleja Róż)
 
 29 października
 _POTWORY I CUDA, reż. Claudio Valdés Kuri, godz. 19:00 (Łaźnia Nowa)
 
 
 
 SPRAWA DANTONA / Teatr Polski im. H. Konieczki/ Bydgoszcz
 
 Bierzcie sprawy w swoje ręce! Rewolucja trwa! Czemu wolność i równość stają
 w konflikcie? Czemu polityka nigdy nie wychodzi? Czemu niszczy ludzi i ich życiorysy? W widowisku Łysaka każdy z widzów musi zadecydować, po której stronie konfliktu się opowiada. Tłum wprzęgnięty zostaje w wydarzenia polityczne. Wolność nie jest tu niczym oczywistym, a rewolucja dokonuje się właśnie teraz. Czy teatralna publiczność zawalczy o wolność? Czy też zagryzie ją batonikiem i kiełbaskami „za państwowe pieniądze”?
 
 
 ŚMIERĆ CZŁOWIEKA-WIEWIÓRKI / Teatr Jeleniogórski / Jelenia Góra
 
 Człowiek-Wiewiórka i opowieść o niemieckich rewolucjonistach-terrorystach RAF-u (Frakcja Czerwonej Armii), wysadzających w latach 70-tych domy handlowe. Konsumpcja, korporacje i kapitalistyczna globalizacja. Mały, praktyczny Człowiek-Wiewiórka to zapracowany obywatel, który patrzy na ceny, marki produktów i który pragnie świętego spokoju. To właśnie jego codziennie mordują terroryści. I to on co dzień na nowo się odradza. Korczakowska pyta o przemoc, cierpienie zadawane nieustannie przez bezmyślnych ludzi, odurzających się poczuciem misji. To rzecz o klęsce wszelkich idealizmów.
 
 
 SPRAWA DANTONA / Teatr Polski / Wrocław
 
 Jak wyglądają mechanizmy rewolucji? Klata wśród scen i gagów slapstickowej komedii i horroru klasy D ostrzega przed wszelkimi przewrotami o totalnym zasięgu – również w sferze kultury. Bo polityka to kabaret i estrada, poparcie zdobywa się tu tandetnymi środkami. Grupa Dantona tańczy więc balecik, a grupa Robespierre’a – gdy zawiodą legalne środki – wkracza na scenę z piłami motorowymi. Przeciwnicy tłuką się nie tyle o idee, co o przywództwo w stadzie. I pada tylko jedna kropla krwi - kiedy Danton zacina się podczas depilacji nóg.
 
 
 LUSTRACJA / Teatr im. H. Modrzejewskiej / Legnica
 
 Teczkowy fenomen ostatnich lat, w którym sprawiedliwym i prawym jest ten, kto szybciej nazwie siebie sprawiedliwym i prawym, a sąsiedzko – medialne samosądy dokonują się prosto i niespektakularnie. Wielki proces historyczny składa się z nieporozumień, plotek i małych świństw. Grzebanie w ludzkich życiorysach, wywlekanie brudów na światło dzienne, brudzi jednak i tego, kto w nich grzebie. A do schroniska Brata Alberta trafiają wszyscy, to ono jest żywym archiwum prawdziwych, a nie urojonych grzeszników,  Innym Przytułkiem Narodowym.
 
 
 THE GREY AUTOMOBIL / Certain Inhabitants’ Theatre / Meksyk
 
 Teatr z Meksyku zabierze nas w podróż szarym automobilem, w którym poruszał się gang terroryzujący ludność w chaotycznych czasach meksykańskiej rewolucji w początkach ubiegłego stulecia. Klasyczny, niemy film z 1919 roku zestawiony jest tu z improwizacją na pianinie oraz żywą grą aktorów, podkładających głos pod wszystkie postacie z ekranu - zgodnie z japońską tradycją teatru Benshi. To wielojęzyczna wyprawa poprzez czas rebelii, buntu i nadziei.
 Spektakl był prezentowany na całym świecie w specjalnych wersjach językowych dla danego kraju. Tak będzie i tym razem!
 
 
 MAKBET: KIM JEST TEN CZŁOWIEK WE KRWI? / Teatr Biuro Podróży / Poznań
 
 Szczudlarze, motocykle z II Wojny Światowej i Makbet - ambitny żołnierz, któremu podoba się wizja szybkiego awansu i łączących się z nim splendorów, ale który nie domyśla się, że droga wskazana przez czarownice rozkręci machinę zbrodni. To uniwersalna, plenerowa opowieść o mrocznej stronie duszy człowieka. O jego podatności na czynienie zła. O władzy - przemocy, czymś dla ludzi i przeciw nim jednocześnie. O władzy – wytworze cywilizacji opartym na najniższych instynktach. O władzy – artefakcie, który można stworzyć z niczego, kiedy wszystko już jest stracone.
 
 
 
 MONSTERS AND PRODIGIES: THE HISTORY OF THE CASTRATI / Certain Inhabitants’ Theatre / Meksyk
 
 Historia cudownych dzieci - kastratów. Opowieść o trzech wiekach - rozwoju, rozkwicie i nadmiarze, a w końcu zmierzchu uznawanych za szczyt artyzmu głosach „uświęconych potworów”, zmodyfikowanych chirurgicznym cięciem. System, który kastruje dla piękna. System, który zniewala naturę. System, który musi doprowadzić do rewolucji… a jej ofiarami będą w pewnym sensie również sami widzowie.
Teatr Łaźnia Nowa
os. Szkolne 25 Kraków biuro@laznianowa.pl sekreteriat: 12 425 03 20 bilety: 12 680 23 41
Teatr Łaźnia Nowa
os. Szkolne 25 Kraków biuro@laznianowa.pl sekreteriat: 12 425 03 20 bilety: 12 680 23 41