Tagi
Danuta Stenka  (1)

Zamów Newsletter

Wysłano
X

"Misja" jest historią o ideałach, o wolności i hipokryzji, która ją ogranicza. To teatralny reportaż o klęsce człowieka wobec systemu i nieśmiertelnych marzeniach o utopii. Otwarta przestrzeń sceny, animowane obrazy raju utraconego i zniesienie podziału aktor-widz sprawiają, że spektakl w swojej wieloznaczności, staje się areną zaskakujących emocji....

 

Historia, osnuta wokół filmowej fabuły Rolanda Joffe, z niezapomnianymi kreacjami aktorskimi Jeremy'iego Ironsa i Roberta de Niro, jest uniwersalną opowieścią o obronie fundamentalnych wartości w obliczu reguł dyktowanych przez chęć zysku. W świecie zarządzanym przez zbiorowe popędy posiadania kiełkuje myśl, że społeczeństwo musi zorganizować się zupełnie inaczej, na drodze równości, wolności i wzajemnej pomocy.

Bartosz Szydłowski zadaje pytanie wprost: Kim jesteś? Gabrielem czy Mendozą? Czy przyłączysz się do bezkrwawej rewolucji? Wspólna praca sceniczna nowohuckiego kolektywu amatorów z uznanymi aktorami krakowskich scen dodaje wymiaru przekraczającego ramy teatralnego przedstawienia.

„Czy spotkanie wartości tych z zewnątrz i tych wewnątrz przynieść może zaskakujące odkrycia, co do kształtu wspólnoty w ogóle? I jak spotkanie takie mogłoby lub powinno, przebiegać, by odkryciom tym pozwolić ujawnić się prawdziwie i w pełni?
Klub miłośników filmu „MISJA” jawić się może jako próba podejścia do czujnego sformułowania swoistej gramatyki współbycia różnych grup i społeczności; do skomponowania leksykonu praktyk przenikania się światów oraz strategii przekraczania społecznych podziałów, sumujących się w obraz możliwych sposobów wiązania wspólnoty."
Igor Stokfiszewski

 

RECENZJE:

" Przedstawienie jest bardzo dobrze obsadzone: nikt tu nie naśladuje ról Ironsa czy de Niro. Liczy się osobista charyzma krakowskich aktorów. Zarzecki potwierdza tu swój image aktora niepokornego, natchnionego, wypełnionego zdumiewającą energią i światłem. Radek Krzyżowski, który gra nawróconego najemnika Mendozę, zaczyna dynamicznie, szeroko, głośno, by potem po przemianie duchowej jeszcze bardziej przykuwać naszą uwagę wyciszeniem swojej postaci  (...) Reżyser jest eklektykiem: sięga po kilka teatralnych konwencji, amatorzy tworzą sceniczną komitywę z aktorami zawodowymi, zestawia się sceny symboliczne z multimedialnymi"
Dziennik Polski / Łukasz Drewniak

" Szydłowskiego pozostaje przedsięwzięciem  wielopoziomowym. Pichcone z publicznością sałatki czy osobiste przemowy, to tylko jeden z aspektów widowiska. Ten najbardziej ludyczny, zabawowy, mający sprawić, że widz poczuje się jak w prowizorycznej wspólnocie. Najwyraźniej temu służy i maksymalnie poszerzona przestrzeń spektaklu. Pomieszczenia Łaźni Nowej są tym razem swojskim klubem dyskusyjnym oraz gigantyczną scenerią happeningu.

Ekstatyka tańca, śpiewu i ruchu, sekwencje z wizyjną symboliką, zgiełk rockowego recitalu, wideo- projekcje, wreszcie wspomniane wejście między publiczność. Transgresja Kleczewskiej,  multimedialność Garbaczewskiego, zadziorność duetu Demirski- Strzępka. W tym remiksowaniu struktury spektaklu, nie chodzi aczkolwiek o wtórne zapożyczenia. Raczej o dostosowywanie kolejnych etapów widowiska do różnych języków współczesnego teatru."
Łukasz Badula / kulturaonline.pl

„Spektakl postawił przede mną jeszcze jedno pytanie: Czy są jeszcze ludzie, którzy dziś nie boją się i nie wstydzą walczyć o swoje ideały? (…) Co osiągnął Bartosz Szydłowski? Myślę, że dzięki takim przedsięwzięciom, które swoją formą, reżyserską interpretacją i oryginalnością wybijają się ponad grom klasycznych, schematycznych spektakli jest na dobrej drodze do utrwalenia się w pamięci żyjących.”
Marzena Rogozik / kulturatka.pl

"Jan Peszek, który jako kardynał, ale i teatralna gwiazda, zajada się ostrygami oraz pospiesza grę amatorów, wypominając im, że minuta jego czasu antenowego jest droga. Zrzuca kardynalski kostium, podskakując i tańcząc, dokazuje z amatorami jak dziecko."
Jacek Cieślak / Rzeczpospolita

„Zastanawiam się czy Ci nowohuccy Indianie to jeszcze „amatorzy” czy już „aktorzy”, działa niesamowicie zwłaszcza w tej atmosferze chilloutu marchewkowego”.
Krzysztof Zawadzki/aktor

 

OPINIE WIDZÓW:

 

..."Takiego spektaklu nie powstydzimy się za granicą, gdyż on te granice niweczy. Oby tak dalej. Misja została spełniona!"

Magdalena Gaweł

..."Bartek Szydłowski jak huciany Tarantino bawi się formą i bardzo dobrze tak trzymać"

Lidia Dominikowska

..."Przedstawienie jest pięknie skomponowane wizualnie, świetnie się je odbiera"

Paweł Tyrała
 

 

TRAILER SPEKTAKLU:

{youtube}05bHoEiTuRY{/youtube}

 

>>> MATERIAŁY DLA PRASY

 

Bilety:

35zł - bilet ulgowy

40zł - bilet normalny

 

Na spektakl zapraszamy 27 listopada o godz. 19.00 do Teatru Dramatycznego, pl. Defilad 1, Warszawa

Bilety dostępne w systemie sprzedaży elektronicznej Teatru Łaźnia Nowa.

Obsada: Krzysztof Zarzecki/Mateusz Janicki /Ojciec Gabriel/, Radosław Krzyżowski, /Rodrigo Mendoza/, Jan Peszek /Altamirano/, Włodzimierz Bareła /Wódz Indian/, Mariusz Cichoński /Szaman/, Krzysztof Głuchowski /Cabeza I/, Mateusz Janicki /Sebastian/, Jakub Kotyński /Hontar/, Wiktoria Kulaszewska /Carlotta/, Grzegorz Łukawski /Cabeza II/, Maciej Sajur /Itapua/, Dominik Stroka /Felipe Mendoza/, Miłośnicy filmu „Misja”: Maria Bareła, Barbara Dziedzic, Stanisław Dziedzic, Jadwiga Jamińska, Ewa Michałowicz, Hanna Napora, Ewa Nowakowska-Włodek, Tadeusz Siudak, Łukasz Szczepan Szczepanik, Dominika Śniegocka, Urszula Tylek, Agnieszka Wierny

dramaturgia: Jolanta Janiczak, prowadzenie warsztatów: Steen Haakon, współpraca dramaturgiczna: Bartek Harat, kostiumy: Małgorzata Szydłowska, media: Przemek Fik, kamery: Sebastian Strama, Aleksander Trafas

Klub Miłośników Filmu "MISJA" gości na konferencji "Kultura i rozwój" w Warszawie

Data publikacji
12 listopada 2013

Teatr Łaźnia Nowa

os. Szkolne 25 Kraków   biuro@laznianowa.pl   sekreteriat: 12 425 03 20     bilety: 12 680 23 41

Teatr Łaźnia Nowa

os. Szkolne 25 Kraków   biuro@laznianowa.pl   sekreteriat: 12 425 03 20     bilety: 12 680 23 41

Klub Miłośników Filmu "MISJA" gości na konferencji "Kultura i rozwój" w Warszawie

Następna Poprzednia
Tuwim wielopokoleniowy
6. MF Boska Komedia: Piccolo Coro dell Europa